schakelaars voor de cruise control geprecableerd |
|||||
aan/uit | set - stop/resume | ||||
De Cruise control zit al ingebouwd/geprgrammeerd in de ECU (Engine Control Unit) maar is niet aangesloten. Ik moet dus alleen de kabel leggen van de ECU naar de knopjes die een plaats moeten krijgen in het dashboard (info i.v.m. de juiste connecties hier)(vervolg hier) |
|||||
Swing Arm voor het reservewiel gemonteerd
|
|||||
alle onderdelen | afdekking van de deur gehaald | oude bevestiging verwijderd | |||
onderste steun | help! twee gaten in mijn defender | ||||
en het werkt ! de deur gaat netjes open, terwijl het niet onaardige gewicht van de band nu op de draagarm steunt i.p.v. op de deur. |
|||||
30 maart 2012 Nog eens 21 (eenentwintig !) gaten in mijn defender geboord. (voor de fotografen onder de bezoekers : de combinatie van daglicht uit de open garagepoort en de neons binnen geven op sommige foto's een groene tint aan de auto, die wel degelijk nog steeds grijs is.) |
|||||
de aluminium "chequer plates" | koplamp moest eruit om te kunnen vijzen | ||||
weer al een gat in de defender | één geplaatst, twee te gaan | ||||
kofferplaat gaat er op met popnagels, vanwege onmogelijke toegang aan de onderkant van de koffer | isolatiespul opgeplakt om te vermijden dat de twee platen tegen mekaar gaan rammelen | ||||
vijzen vs. popnagels. (popnagels zijn alvast een stuk gemakkkelijker te plaatsen) | het resultaat (mag gezien worden, al zeg ik het zelf) | ||||
Installatie van de Cruise Control. Om diverse redenen heb ik geopteerd om een extra "schakelpaneeltje" te installeren in het opbergbakje tussen passagier en chaufeur.
|
|||||
Hierboven respectievelijk : de extra kabel plus stekkertjes (4) worden gesoldeerd, de ECU onder de passagiersstoel, de ECU + de stekker waar de nieuwe pinnetjes in moeten komen. (details voor de aansluiting hier) | |||||
De nieuwe kabel aangesloten (de grijze) | de knopjes | idem | |||
Het afgewerkte resultaat. De bovenste knop zet de cruise contol aan of uit, de middelste activeert de CC op de snelheid die je op dat ogenblik rijdt, de onderste zet de CC tijdelijk uit (dat gebeurt ook bij remmen of ontkoppelen) en herneemt bij de volgende druk op de knop de gekozen snelheid. Omdat er nog plaats over is ga ik er een extra 12V contactdoosje bij zetten. |
|||||
Zo dus : een sigarettenaansteker, met een USB voeding erin op de twee rechtse foto's (om telefoons, camera's, ... op te laden) | |||||